skip to Main Content
Бизнес модел "Canvas"
Оставащи уроци:

Този курс е част от “Академията за Бизнес и предприемачество”. Виж повече и се включи тук.

Бизнес модел “Canvas”

Бизнес моделът на един бизнес най-просто казано е начинът, по който даден бизнес функционира – какви са източниците му на приходи; какви са разходите; кои са клиентските му сегменти; каква е стойността, която дава на своите клиенти и т.н.

Бизнес моделът е начинът, по който всяка организация създава, разпространява и получава, стойност, в икономически, социален и културен контекст.

Ще ви запознаем с един инструмент, който се нарича Business Model Canvas. Този модел представя 9-те основни елемента на един бизнес модел + важните въпроси, на които трябва да си отговорите, за да определите особеностите на тези елементи. Не само, че ги представя, ами в нея можете да ги попълните спрямо характеристиките на вашия бизнес.

9-те блока на Business Model Canvas

За да бъдем още по-конкретни и полезни ви даваме обяснение на 9-те компонента на един бизнес модел, обвързани с ключовите въпроси, които трябва да си зададете:

1. Клиентски сегменти (Customer Segments)

  • За кой създаваме стойност?
  • Кои са най-важните ни клиенти?

2. Стойност, която бизнесът предлага (Value Proposition)

  • Каква стойност предлагаме на своите клиенти?
  • Кои са проблемите на нашите клиенти, които решаваме?
  • Какви пакети от продукти или услуги предлагаме на всеки клиентски сегмент?
  • Кои клиентски нужди посрещаме?

3. Взаимоотношения с клиентите (Customer Relationships)

  • Какви взаимоотношения очакват нашите клиенти?
  • Кои взаимоотношения вече сме установили?
  • Как се интегрират с останалите части на нашия бизнес модел?
  • Как обслужваме клиентите?

4. Канали (Channels)

  • През кои канали искаме да достигнем до нашите клиентски сегменти?
  • Как достигаме до тях в момента?
  • Кои канали са най-ефективни, за своята цена?

5. Ключови ресурси (Key Resources)
Кои са ключовите ресурси/средства, от които имаме нужда за да: създаваме уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите дистрибуционни канали: имаме източници на приходи?

6. Ключови дейности (Key Activities)

Кои са ключовите дейности, които трябва да се извършват за да: създадем уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите канали на разпространение; имаме източници на приходи?

7. Ключови партньори (Key Partners)

  • Кои са нашите ключови партньори?
  • Кои са ключовите ни доставчици?
  • Кои ресурси, получаваме от партньори?
  • Кои са главните дейности, които нашите партньори извършват?

8. Структура на разходите (Cost Structure)

  • Кои са най-големите разходи в целия ни бизнес модел?
  • Кои „Ключови ресурси“ са най-скъпи?
  • Кои „Ключови дейности“ са най-скъпи?

9. Източници на приходи (Revenue Streams)

  • Кои са начините, по които ние получаваме приходи?
  • За каква стойност наистина нашите клиенти са готови за платят?
  • Колко плащат за подобни продукти/услуги в момента?
  • Как плащат в момента?
  • Как биха предпочели да плащат?

 

Може да задавате своите въпроси като коментар по-долу и ще ви отговорим по време на предстоящите упражнения или на менторската среща.

Вашият коментар

Бизнес модел "Canvas"
Оставащи уроци:

Този курс е част от “Академията за Бизнес и предприемачество”. Виж повече и се включи тук.

Бизнес модел “Canvas”

Бизнес моделът на един бизнес най-просто казано е начинът, по който даден бизнес функционира – какви са източниците му на приходи; какви са разходите; кои са клиентските му сегменти; каква е стойността, която дава на своите клиенти и т.н.

Бизнес моделът е начинът, по който всяка организация създава, разпространява и получава, стойност, в икономически, социален и културен контекст.

Ще ви запознаем с един инструмент, който се нарича Business Model Canvas. Този модел представя 9-те основни елемента на един бизнес модел + важните въпроси, на които трябва да си отговорите, за да определите особеностите на тези елементи. Не само, че ги представя, ами в нея можете да ги попълните спрямо характеристиките на вашия бизнес.

9-те блока на Business Model Canvas

За да бъдем още по-конкретни и полезни ви даваме обяснение на 9-те компонента на един бизнес модел, обвързани с ключовите въпроси, които трябва да си зададете:

1. Клиентски сегменти (Customer Segments)

  • За кой създаваме стойност?
  • Кои са най-важните ни клиенти?

2. Стойност, която бизнесът предлага (Value Proposition)

  • Каква стойност предлагаме на своите клиенти?
  • Кои са проблемите на нашите клиенти, които решаваме?
  • Какви пакети от продукти или услуги предлагаме на всеки клиентски сегмент?
  • Кои клиентски нужди посрещаме?

3. Взаимоотношения с клиентите (Customer Relationships)

  • Какви взаимоотношения очакват нашите клиенти?
  • Кои взаимоотношения вече сме установили?
  • Как се интегрират с останалите части на нашия бизнес модел?
  • Как обслужваме клиентите?

4. Канали (Channels)

  • През кои канали искаме да достигнем до нашите клиентски сегменти?
  • Как достигаме до тях в момента?
  • Кои канали са най-ефективни, за своята цена?

5. Ключови ресурси (Key Resources)
Кои са ключовите ресурси/средства, от които имаме нужда за да: създаваме уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите дистрибуционни канали: имаме източници на приходи?

6. Ключови дейности (Key Activities)

Кои са ключовите дейности, които трябва да се извършват за да: създадем уникалната стойност, която предлагаме; изградим нашите канали на разпространение; имаме източници на приходи?

7. Ключови партньори (Key Partners)

  • Кои са нашите ключови партньори?
  • Кои са ключовите ни доставчици?
  • Кои ресурси, получаваме от партньори?
  • Кои са главните дейности, които нашите партньори извършват?

8. Структура на разходите (Cost Structure)

  • Кои са най-големите разходи в целия ни бизнес модел?
  • Кои „Ключови ресурси“ са най-скъпи?
  • Кои „Ключови дейности“ са най-скъпи?

9. Източници на приходи (Revenue Streams)

  • Кои са начините, по които ние получаваме приходи?
  • За каква стойност наистина нашите клиенти са готови за платят?
  • Колко плащат за подобни продукти/услуги в момента?
  • Как плащат в момента?
  • Как биха предпочели да плащат?

 

Може да задавате своите въпроси като коментар по-долу и ще ви отговорим по време на предстоящите упражнения или на менторската среща.

Вашият коментар

Back To Top