skip to Main Content

Успешни преговори: Как да спечелят и двете страни

Тревожи ли ви неприятното чувство, че някой постоянно се възползва от вас? Мислите ли, че защитавате агресивно своето или се съюзявате с другите, за да спечелите? Затруднявате ли се да получите това, което искате? Много от хората, с които работим докладват подобни проблеми. Ако вие и вашият екип чувствате, че се сблъсквате със същите проблеми, може би е време да усъвършенствате вашите умения за водене на успешни преговори.

Ефективното договаряне ви помага да намерите най-доброто за вас решение в ситуации, в които това, което искате е в конфликт с това, което някой друг иска. Целта на печелившите преговори е да се намери решение, което е приемливо и за двете страни, и оставя след себе си чувство на удовлетвореност.

Съществуват различни стилове на договаряне в зависимост от обстоятелствата.

Понякога се налага да играете твърдо, докато другият човек се предаде, за да спечелите преговорите. Много хора минават през такива ситуации, когато купуват или продават къща.

Когато ви предстоят важни преговори, със сигурност трябва да се подготвите внимателно и в детайли, за да спечелите предимство. Всеки, който е участвал в процеси на договаряне за големи продажби, е запознат с това.

Но нито един от тези подходи обикновено не е много добър за разрешаването на спорове между хора: ако едната страна играе твърдо, то това поставя в неравностойно положение другия човек – това може да доведе до репресии по-късно. По същия начин, използването на трикове и манипулации по време на преговорите, може да подкопае доверието и да попречи на работата в екипа.

Когато се стигне до преговори между хората, които поддържат близък контакт, като например да работят заедно, ситуацията се променя. Тук, честността и откритостта почти винаги са най-добрите политики.

Стилът е от значение

За да бъде договарянето “печелившо”, и двете страни трябва да се чувстват удовлетворени от преговорите. Това помага на хората да поддържат добри работни отношения след това.

Тук главна роля „играе“ стилът на договаряне – преструвките и проявата на излишни емоции са неподходящи, защото подкопават рационалната основа за водене на преговори. Също така създават и чувство за манипулация.

И все пак емоцията е важен елемент от процеса на преговори. Ако не й се отдели достатъчно внимание, постигнатото споразумение може да бъде незадоволително и временно. Разграничете се колкото е възможно повече от собствените ви емоции – говорете за тях все едно, че принадлежат на някой друг.

Успешно договаряне

Процесът на водене на преговори се изразява във внимателно проучване на вашата позиция и позицията на другия човек, с цел намиране на взаимно удовлетворяващо решение, което ви дава възможно най- много от това, което търсите.

Всъщност позициите на хората рядко са напълно противоположни, за разлика от това, което първоначално са си мислили. В идеалния случай, вие ще откриете, че другият човек иска това, което сте готови да дадете, и че той е готов да предложи това, което вие искате.

Ако това не е така и едната страна трябва да отстъпи, справедливо е точно тя да се опита да договори форма на компенсация- мащаба на тази компенсация често зависи от факторите, които обсъдихме по-горе. В крайна сметка, двете страни трябва да се чувстват комфортно с окончателното решение, за да се счита споразумението за успешно и печелившо.

————

За много от търговците, с които разговаряме, преговорите са голяма трудност. Те ни споделят, че не знаят как да завършат сделката без да бъдат на загуба, но в същото време не знаят как да надвият над клиента, така че да не го изгубят изцяло.

Ако и вие имате подобен проблем, то онлайн обучението “Преговори и затваряне на сделката” ще ви даде всички отговори и правилната насока. В него вие ще научите как успешно да завършвате продажбите си, посредством разбиране психологията на клиента, повишаване на увереността ви, ефективни стратегии за убеждаване и други полезни инструменти.

Научете повече за онлайн обучението “Преговори и затваряне на сделката” ТУК.

Умението да преговаря е присъщо за всеки добър търговец, но е само част от всичките необходими качества за неговия просперитет.

За да увеличите продажбите във вашата компания, вие и вашият екип трябва да сте запознати с това кои са клиентите ви, да се стараете да изграждате доверие у всеки един от тях, да се справяте с възраженията и т.н.

Ако вие и вашият екип искате да знаете и продавате повече, то можете да разгледате фирмените тренинги за “Умения за продажби”, посветени на различните аспекти от продажбите и необходимите способности, които следва да познава и притежава всеки търговец днес.

Разгледайте всички фирмени тренинги за “Умения за продажби” ТУК.

Успешните компании инвестират в своите служители!

Благодарим на екипа на Balkantel, с който проведохме програмата за развитие на търговските умения “Водене на ефективни преговори”, където те научиха как да се подготвят за преговори, кои са принципите на водене на преговори, как да изградят свой собствен стил на преговори и още много други полезни знания.

Ето какво споделиха нашите клиенти от "Balkantel" за обучението:

Ако вие и вашият екип искате да преговаряте с лекота и имате за цел да печелите повече лоялни клиенти, можете да направите вашето запитване за фирмено обучение още сега!

Back To Top

Вие нямате активен абонамент за Online Training Academy!

*Може да се използва само веднъж!